پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250904
ويروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختياري ۱۴۰۰ بيمار را به کام مرگ کشاند
تاریخ انتشار : 1400/06/10 09:42:05
نمایش : 1048
دکتر مجيد شيراني گفت:️ طي ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷۵ بيمار با علايم باليني مشکوک به بيماري کرونا به مراکز بهداشتي و درماني سرپايي و بيمارستاني استان مراجعه داشته اند که از اين تعداد ۳۲۱ بيمار با علايم مشکوک به اين بيماري در مراکز درماني بستري شده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛دکتر مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد افزود: طي ۲۴ ساعت گذشته نتيجه تست ۳۱۵ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپايي و ۶۰ نفر از بستري شدگان مشکوک به کوويد_۱۹ در مراکز بيمارستاني استان، مثبت قطعي اعلام شد.
  وي تصريح کرد: هم اکنون ۶۷۳ بيمار مثبت قطعي و مشکوک به بيماري کرونا در مراکز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند که از اين تعداد ۵۵۹ نفر مثبت قطعي و مابقي در انتظار پاسخ نتايج آزمايشات براي رد يا تاييد بيماريشان هستند.

 شيراني با ابراز تأسف از اينکه، طي ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جديد فوتي ناشي از ابتلا به بيماري کوويد_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتي‌هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در چهارمحال و بختياري را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد.

وي افزود: هم اکنون ۶۷ بيمار با شرايط بحراني و حال عمومي نسبتاً بد در بخش‌هاي مراقبت ويژه مراکز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در ادامه از انکار بيماري از سوي مبتلايان و فريب تست هاي منفي آزمايشگاهي را خوردن، بعنوان مشکلات عمده در مورد بيماري کرونا ياد کرد و افزود: بارها تاکيد شده است که در همه ي گونه هاي بيماري کرونا پاسخ منفي کاذب وجود دارد و در سويه دلتا که در حال حاضر شايع ترين نوع ويروس مي باشد، گاهي نتايج منفي کاذب به ۳۰ درصد هم مي رسد.

وي افزود: بنابراين علايم باليني مهمتر از پاسخ تست است و همه کساني که علايم سرماخوردگي بعلاوه علايم گوارشي، ضعف، بدن درد، کوفتگي عضلاني دارند خود را مبتلا به کوويد ۱۹ بدانند.

وي اضافه کرد: در اپيدمي ها، علايم باليني کنار گذاشته نمي شود و يافته هاي آزمايشگاهي مبنا قرار بگيرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: در اپيدمي ها حتما علايم نزديک به علايم باليني اپيدمي که در آن به سر مي‌بريم حتما منتصب به آن نوع بيماري و ويروس مي شود.

کساني که مبتلا هستند اصول ايزولاسيون، جداسازي و قرنطينگي را رعايت نمي کنند

وي گفت: بدتر از آن کساني هستند که علايم باليني را در خود مي‌بينند و با سهل انگاري يا اصلا به پزشک مراجعه نمي کنند و يا با منفي شدن نتيجه آزمايش خود، از اصول قرنطينگي تبعيت نمي کنند.

شيراني با بيان اينکه هم اکنون وضعيت تمام شهرستان هاي استان قرمز و برخي نقاط از جمله شهرستان هاي شهرکرد، بروجن و سامان در وضعيت قرمز تيره قرار دارند افزود: روند شيوع بيماري به ثبات رسيده ولي هنوز کاهشي نشده و اين ثبات بسيار شکننده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، اعمال محدوديت و ممنوعيت ها و رعايت پروتکل هاي بهداشتي از سوي مردم را در ورود به شيب نزولي شيوع بيماري کرونا بسيار موثري دانست.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html